mardi 31 mai 2016

Gwennie inspired medallion QAL

Lori de Humble Quilts organise un Quilt Along
un quilt medallion inspiré de Gwen Marston



Taille et techniques libres, on doit seulement suivre le thème de chaque tour,
Basket ou panier pour le centre.

Je vous ai montré ma première version, en coupe libre à main levée


réalisée tout en unis.

Mais j'avais envie de m'inspirer du côté traditionnel de Gwen, avec quand même son style libéré.

Voici ma deuxième version de panier, qui ressemble plus à une coupe,
cette fois appliqué et en tissus imprimés :



J'ai hâte de savoir de quoi sera composé le premier tour.


Et puis fin de mois oblige, j'en suis à  152 blocs / 22 semaines de mon Quilty 365 (seconde bande)



26 commentaires:

Lori a dit…

Gorgeous appliqued basket! I love them both Bea!!

CecileD a dit…

Ooh.. moi aussi j'aime les deux ....allez un peu plus le deuxieme ! :)
Bravo pour ces 2 réalisations! T'es trop forte !
Bises

Les3sardines a dit…

J'aime tes 2 médaillons. Totalement différents, c'est extra.

Kyle a dit…

Both blocks are very innovated. Are you going to make two?

verveine et lin a dit…

j'aime les deux... mais avec un coup de cœur pour la version moderne!

Véronique Prat a dit…

Mon coeur balance , .....mais très vite bascule vers le deuxième panier...
Bravo
Véronique

Sherrie a dit…

Hi,
Beautiful applique. Love your circles, very pretty.
Have a great day!

Heidi a dit…

Your applique is gorgeous, & I love the solids basket too!

Monica a dit…

Two! Congratulations Béa, they both look great. Will they converge, I wonder?

Chez Nadege a dit…

Bravo pour ces paniers. Le plus dur dans ces QAL mystère, c'est de prendre son mal en patience pour l'étape suivante !!! Bonne continuation !

Cynthia@wabi-sabi-quilts a dit…

Both baskets are nice! I too made more than one attempt at a basket! It's fun to see so many different interpretations.

Wendy Caton Reed a dit…

Oh my! I love both. I wouldn't want to have to choose between them. Maybe you will have to make two quilts? Beautiful!

Cathy a dit…

I am in love with both your blocks. Beautiful. Hugs

Sandi a dit…

Bea, I love that you did a second design, pop back to my new post and you will see another different look!

I love them both for different reasons. Tres Bon!

Magpie Sue a dit…

Both baskets are terrific! You may have to make two medallion quilts! You have one contemporary start and one folk art start. :- )

Karen a dit…

I see you have made two different basket blocks. The pieced block in solids got my attention right away. Very graphic looking in the solid colors. The applique tulip block is my favorite though. Well done.

Cathy a dit…

I like them both. It will be fun to see how different both quilts will look at the end. I think the one in solids is my fav!

Angie in SoCal a dit…

Both baskets are very Gwennie! Love them.

gayle a dit…

They're both beautiful! Love them!

Rebecca in AK a dit…

I love both of your baskets! Great job!

Sharon a dit…

I like both of your baskets! But my favorite one is the first one, in solids. It looks so "Gwenny". Will you do two quilts, I wonder?

katyquilts.net a dit…

I love both of your blocks! Beautiful work!

Nancy a dit…

The style your two baskets is so different, one more liberated, one lightly more formal. And both just wonderful. Which will you choose?
--Nancy. (ndmessier @ aol.com, joyforgrace.blogspot.com)

Crazypatch a dit…

Envie de craquer et de vous rejoindre ; mais comme toi, j'ai du mal à me decider entre une version moderrne ou plus traditionnelle...

Kaja a dit…

I like both baskets, though the solid one is my favourite. It will be fun to see what you do next.

Quilteuse Forever a dit…

Vas-tu faire les deux parallèlement ou choisir ? Les deux sont superbes mais le premier est plus original, il explose de joie !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...