mardi 22 juin 2010

Asterisk Quilt Along, fin


Troisième et dernière partie du Quilt Along, la bordure.

Plutôt que des petites bandes, je l'ai préférée plus simple avec le tissu teint en dégradé.

Avez-vous des idées à me soumettre pour le quilting ?

En attendant j'ai commencé le Schnibbles de juin, State Fair.

J'ai commandé 2 charms packs mais n'en ai reçu qu'un seul... J'ai donc du faire en urgence une commande de tissu supplémentaire pour pouvoir finir la bordure ! J'espère que je le recevrai avant la fin du mois, pour la parade chez Sinta et Sherri.



Et le soleil a enfin l'air de vouloir pointer le bout de son nez...il serait temps !

7 commentaires:

Notjustnat a dit…

Both quilts are gorgeous. Are you going to machine quilt them? I like the hand-dye border - Hugs Nat

Cheryl a dit…

Quilt the asterisks with spirals or circles. You can be very geometric with placement on the blocks, or more random. The borders could be very simple with a few straight lines to frame it - or you could write something fun with the quilting.

Annette a dit…

Your quilts are both beautiful. I love the softness of the fabrics and the border of your asterisk quilt. Absolutely gorgeous!

Shirley a dit…

Well Bea,
That is two quilts looking wonderful. With the asterisk quilt why don't you just quilt along the centre of the strips? The lines could even go out into the border.
Well done.
Shirley.

Sue-Anne a dit…

I love both of your quilts and so different in colour!

3 sous un parapluie a dit…

Il est très très beau...belle harmonie de couleurs !

Roslyn a dit…

AHA, this looks JUST like the schnibbles I quilted!
Thanks for visiting my blog-my Francais is now very rusty!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...